A Színjáték Előképző I. II. osztály a 2009/ 2010- es tanévben 16 tanulóval indult, zömében előképző I. osztályos gyerekekkel, akik ebben a tanévben kezdték tanulmányaikat a Művészeti Iskolában.
A 16 tanulóból 5 leány, 11 fiú, zömében nagycsoportos óvodás gyerekek, akik az előképző évfolyamokon drámajátékokkal ismerkednek meg, heti 2x45 percben. Félév végére a csoport létszáma 19 fő lett, jelenleg pedig 22 gyermek jár a csoportba.
A drámajáték célja, hogy dramatikus tevékenységformákon, készség- és képességfejlesztő valamint improvizációs gyakorlatokon, játékokon keresztül fejlessze a gyerekek érzelmi, értelmi, szociális és fizikai készségeit, képességeit, gazdagítsa önkifejezési formáit, segítse közösségbe való beilleszkedését. Mindez játékos formában zajlik, ahol a gyerekek a számukra legjobb ismeretszerzési mód, a játék segítségével vesznek részt a tanulási folyamatban.
A gyermekek a játékos drámafoglalkozásokon észrevétlenül sajátítják el az iskolakezdéshez nélkülözhetetlen ismereteket is. Több felmérés igazolta, hogy azok a gyermekek, akik ezeken a foglalkozásokon részt vettek, jobb eredményeket értek el az iskolában.
Néhány példa a drámajátékok fejlesztő hatására:
A figyelemfejlesztő játékok folyamatos használatával a gyerekek egyre több ideig lesznek képesek figyelmük összpontosítására, amely a tanórákon elengedhetetlen feltétele az ismeretszerzésnek.
A mozgásos gyakorlatok és játékok segítségével tudatosítjuk a térirányokat (lent, fent, jobbra-balra), aminek pontos használata az írás és olvasás tanulásában játszik nagyon fontos szerepet.
Nagy hangsúlyt fektetünk az érzékszervi fejlesztésre ( látás, hallás, ízlelés, szaglás, tapintás ), a beszédfejlesztésre ( magyar órát segíti), a ritmusérzék fejlesztésére ( ének órát segíti ) is.
A csoportépítő és bizalomfejlesztő gyakorlatok és játékok a gyerekek szocializációját, csoportba, osztályba való könnyebb beilleszkedését segítik, melynek későbbi életük során is hasznát veszik.
A tanév elején csoportépítő játékokkal foglalkoztunk annak érdekében, hogy az óvodában négy különböző csoportból érkező gyerekek megismerjék egymást, és képesek legyenek együttműködni a játékok során. A csoportépítés egész évben folyamatos a tanórákon, mert a csoportba mindig érkeznek új gyerekek, akiknek beilleszkedését ezekkel a játékokkal segítjük.
Emellett a félév során figyelemfejlesztő játékokkal, szabályjátékokkal, mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatokkal és játékokkal, ritmusfejlesztéssel, szerepjátékokkal valamint utánzó játékokkal foglalkoztunk.
A második félévben az érzékelő játékok, a beszédgyakorlatok, a bizalomgyakorlatok és játékok, valamint az improvizációs gyakorlatok és játékok kerültek előtérbe a tanórákon.